Dlaczego warto i jak uczyć się w grupie? Czy wszyscy uczymy się w ten sam sposób? Jak pokonać prokrastynację, czyli po co studiować i jak zapanować nad czasem? Jak czytać i pisać teksty naukowe? Jak zaprezentować siebie, swoją pracę i nie dać się stresowi? Studiowanie wymaga nie tylko samodzielności i odpowiedzialności, lecz także eksplorowania i podejmowania wielu aktywności nieobjętych planem studiów. To czas rozwoju zainteresowań, poszukiwania innych możliwości rozwoju, a także nabywania nowych kompetencji w kołach naukowych, organizacjach studenckich i działalności pozauczelnianej. Okres studiowania to gromadzenie różnorodnych doświadczeń i budowanie własnego kapitału intelektualnego i społecznego, co na skutek czego pozwoli absolwentom uczelni korzystnie przygotować się do wejścia na rynek pracy. Moment przejścia ze szkoły średniej do systemu edukacji wyższej może być dla wielu świeżo upieczonych studentów trudnym czasem. Ta książka ma dostarczyć wsparcia w tym niezwykle ważnym okresie stawiania pierwszych kroków w nowym środowisku, jakim jest szkoła wyższa. Celem podręcznika jest nie tylko ukształtowanie wiedzy i rozwinięcie umiejętności sprawnego studiowania,przeważnie rozwój świadomości i refleksyjności na temat własnych procesów uczenia się, komunikowania i współpracy w grupie. Publikacja pozwala na studentom poznanie zarówno własnych solidnych stron, jak i słabości, oraz świadome i odpowiedzialne budowanie kariery studenckiej. kompozycja i koncepcja podręcznika korespondują ze współczesnymi teoriami uczenia się i czynią uczącego się projektantem własnego procesu kształcenia, a nie tylko odbiorcą eksperckiej wiedzy podanej w formie pisanej. Jest to podejście szanujące podmiotowość czytelnika i nakłaniające go do twórczego wykorzystywania proponowanych treści.Z recenzji dr hab. Małgorzaty Rosalskiej, prof. UAM