Książka składa się z pięciu rozdziałów. Rozdział 1 ma charakter wstępny, zakreślono w nim ramy analizy, która będzie przeprowadzana w kolejnych częściach publikacji. Rozpoczyna się on od sformułowania definicji takich pojęć, jak branża i sektor. Dalej została przedstawiona definicja branży fonograficznej oraz określone miejsce, jakie zajmuje ona wśród innych, pokrewnych jej branż, stanowczo w odniesieniu do przemysłów kultury. W kolejnej części szczegółowo zaprezentowano charakterystykę towaru branży fonograficznej, przedsiębiorstw, jakie w niej funkcjonują, a także strony popytowej branży, czyli konsumentów indywidualnych i instytucjonalnych. Jednym z widocznych elementów stały się kwestie prawa autorskiego, do których w całym tekście jest sporo odwołań. W rozdziale 2 w ujęciu historycznym opisano makrootoczenie branży fonograficznej i jej umiędzynarodowienie i globalizację. Czynniki, które należą do makrootoczenia, czyli czynniki ekonomiczne, techniczne, polityczne, społeczne oraz - ponadto - prawne, składają się na analizę PEST (L), wykorzystywaną konwencjonalnie do charakterystyki dalszego otoczenia branży. Analiza makrootoczenia zakreśla ramy funkcjonowania branży, pozwala zrozumieć, jak ona się zmienia, jak przedsiębiorstwa konkurują pomiędzy sobą i to, jak kształtują się relacje tych przedsiębiorstw z dostawcami i nabywcami. Z kolei prześledzenie etapów umiędzynarodowienia i globalizacji branży wyjaśnia jej funkcjonowanie zarówno w modelu konwencjonalnym, jak i w okresie rewolucji cyfrowej, i przedstawia historycznie widoczne komponenty będące motorem zmian przez cały okres jej istnienia. Rozdział 3 posiada charakterystykę branży fonograficznej w epoce przedcyfrowej. Modelem, który został wybrany do ustalenia zasad jej funkcjonowania w okresie od jej powstania do połowy lat 90. XX w., jest model pięciu sił Portera. Jest to jedno z konwencjonalnych podejść do analizy branżowej (sektorowej) na poziomie mezo stosowanych w ekonomii. Model ten najlepiej pozwoli uwydatnić następnie zmiany dokonujące się w branży nagraniowej w czasie przełomu cyfrowego i ICT, a niezwykle zmianę układu sił, które działały pomiędzy konsumentami muzyki nagranej i jej producentami, czyli wytwórniami fonograficznymi oraz twórcami. Tłem dla analizy z użyciem pięciu sił Portera jest koncepcja oligonomu, zaproponowana poprzez S. Hannaforda [2007]. W rozdziale 4 przeprowadzono analizę zmian, jakie dokonały się w branży fonograficznej wraz z nastaniem rewolucji cyfrowej i ICT, czyli od połowy lat 90. XX w. Wtedy to bowiem zaczęły się w branży fonograficznej gwałtowne zmiany, przejawiające się zwykle spadkiem sprzedaży płyt, a także przychodów firm fonograficznych i rozwojem nowych form dystrybucji i promocji muzyki. Źródłem tych zmian są z reguły czynniki techniczne (takie jak upowszechnienie się komputerów osobistych i rozwój globalnej sieci), na które nałożyła się cyfryzacja treści. Powyższe komponenty, występując w synergii, wpłynęły nie tylko na sposób konsumpcji muzyki. Dzięki nowym technologiom zmianie uległ także sam produkt - jego jakość, postać fizyczna, a także jego charakter jako dobra, co wpłynęło na zmianę układu sił w branży fonograficznej. W pierwszej części rozdziału 5 zostały zaprezentowane rozwiązania z obszaru prawa autorskiego i regulacje odnoszące się do finansowania kultury (w tym muzyki), które zastosowano lub które planuje się zaimplementować w celu rozwiązania kryzysu w branży fonograficznej, który powstał w związku z funkcjonowaniem nieformalnych obiegów kultury oraz nowych modeli dystrybucji muzyki cyfrowej. Zjawiska te, chociaż do pewnego stopnia zostały uregulowane w kontekście jednocześnie prawa autorskiego, jak i biznesu, wciąż nie są zadowalające jako rozwiązania dla wszystkich podmiotów w branży, szczególnie twórców i nabywców. Okazuje się bowiem, iż dużą część produkowanej wartości przejmują nowi pośrednicy. W drugiej części rozdziału został omówiony blockchain - innowacja techniczna, która wydaje się tworzyć świeże możliwości rozwoju branży fonograficznej, tym razem proponując szczególne rozwiązania twórcom. W zakończeniu znalazły się rozważania dotyczące wartości muzyki nagranej w kontekście analizowanych w książce przemian, które zaszły jednocześnie przed przełomem cyfrowym i ICT, jak i pod jego wpływem.