Metodyka wychowania fizycznego jako jedna z przedmiotowych dydaktyk szczegółowych jest dla nauczyciela, jak pisze autor, „podstawowym i kompletnym narzędziem", które determinuje efekty pracy dydaktyczno-wychowawczej.
Książka Józefa Węglarza stanowi świeże i, jak sam przyznaje, subiektywne spojrzenie na rolę wychowania fizycznego w zmieniającym się świecie. Jak przystało na wytrawnego znawcę zagadnienia, autor w swoisty sposób informuje czytelnikowi,aktualnie wychowanie fizyczne musi sprostać oczekiwaniom i potrzebom współczesnego młodego pokolenia, które „żyje w świecie «baniek informacyjnych», wypracowywanych przez algorytmy nieraz z pomocą sztucznej inteligencji, które ślą treści wyselekcjonowane, konkretnie trafiające do wyobraźni, oczekiwane przez nich, uwalniające od osobistej refleksji, polecane jako jedyne i adekwatne.
[…] Edukacja, w tym fizyczna, częstokroć bywa wobec tych zjawisk bezradna, bo dysponując tradycyjnymi środkami i metodami, nie jest wystarczająco przygotowana do konfrontacji z nimi". Proponowane w publikacji rozwiązania mogą być dla pedagogów fizycznych pomocne w kreowaniu współczesnego wychowania fizycznego, a jeżeli „zyskałyby miłośników skłonnych do wdrożenia zmian we wyznaczonych kierunkach, mogłoby zaistnieć to, czego się najistotniej oczekuje – nowe spojrzenie na powinności tego wielce zasłużonego dla oświaty przedmiotu szkolnego".
Książkę Józefa Węglarza w pierwszej kolejności rekomenduję nauczycielom akademickim przygotowującym studentów do pracy z dziećmi i młodzieżą. Jej treści będą wyjątkowo {pomocn|przydatn)e również dla nauczycieli wychowania fizycznego na każdym etapie edukacyjnym.
Z recenzji dra hab. Eligiusza Madejskiego, prof. Nadzw. AWF w Krakowie