Książka O komunikacji medialnej w czasie pandemii COVID-19 jest poświęcona praktykom dyskursywnym wykrystalizowanym w przekazie medialnym narastającym wokół problemów społecznych wywołanych wirusem SARS-CoV-2.
W roku 2021, w czasie gdy pandemia koronawirusa z wolna wygasała, ukazała się pierwsza monografia Autorek pt. Retoryka „okołokoronawirusowa". Szkice językowo-kulturowe (Wydawnictwo UMCS). Ponowne opracowanie problemu, jak wyjaśniają Autorki, znajduje uzasadnienie w mnogości zagadnień, dotąd nieomawianych, a które można było dojrzeć i właściwie zinterpretować dopiero z perspektywy ponad 3 lat od wybuchu pandemii.
Niniejsza książka to językoznawczo-kulturowa analiza praktyk dyskursywnych wykorzystywanych w przekazie medialnym dotyczącym pandemii i obejmuje dyskurs z zakresu komunikacji urzędowo-dyrektywnej, medyczno-eksperckiej, ekonomiczno-biznesowej, religijnej i społecznej.
Ze względu na swoje niewątpliwe walory dokumentacyjne stanowić ona będzie, podobnie jak poprzednia książka Autorek, pozycję o wartości nieśmiertelnej. Z recenzji prof. Dr. Hab. Tomasza Lisowskiego, kierownika Zakładu Lingwistyki Antropologicznej, UAM