Książka jako pierwsza na polskim rynku przybliża zagadnienia związane z wdrażaniem programów mentoringu i tutoringu. Autorzy przedstawiają równocześnie teoretyczne aspekty tychże programów, jak i polecane działania funkcjonalne.
W publikacji omówiono m.in.: istotę i rodzaje mentoringu, a także tutoringu, przebieg cyklu wdrożenia ze szczególnym uwzględnieniem: rekrutacji mentorów/tutorów oraz podopiecznych, budowania programów szkoleniowych, doboru par mentor/tutor–podopieczny, zasad realizacji programów oraz ich ewaluacji, przykłady działań wdrożeniowych pochodzące z przeróżnych branż, równocześnie o charakterze biznesowym, jak i niekomercyjnym.
Lektura umożliwi czytelnikowi nie tylko pozyskanie wiedzy na temat mentoringu i tutoringu, lecz także wskaże poszczególne kroki niezbędne do wdrożenia tychże programów rozwojowych w organizacjach. Publikacja asygnowana jest dla pracowników działów kadr i zasobów ludzkich, menedżerów, pracowników działów marketingu, sprzedaży i PR.
Zainteresuje jeszcze przedstawicieli zawodów prawniczych, pracowników naukowych oraz studentów wydziałów zarządzania, pedagogiki i psychologii.