Większość dotychczasowych badań skupiała się na analizie jednej z dwóch sfer rynku naturalnego – albo na sektorze produkcji rolnictwa naturalnego, albo na sektorze konsumpcji żywności organicznej.
W tej monografii znalazły się oba aspekty, co zezwala na holistyczne spojrzenie na rynek naturalny. (…) Dzięki połączeniu teoretycznych podstaw i aspektów użytecznych książka może służyć jako przewodnik dla tych, którzy chcą lepiej zrozumieć ten rynek i sprawnie na nim działać.
Może dać im wgląd w trendy konsumenckie, strategie marketingowe, kwestie regulacyjne i inne czynniki wpływające na rozwój sektora żywności ekologicznej. Dr hab. Aneta Wysokińska, prof. ASzWoj Autorzy opracowania dokonali gruntownego przeglądu literatury i aktów prawnych, a omawiając poszczególne zagadnienia, bogato zilustrowali je danymi empirycznymi (…).
W omawianej monografii zaprezentowano zatem cenne, interesujące i – co szczególnie ważne – kompleksowe podejście do kwestii uwarunkowań funkcjonowania rynku żywności organicznej, którego rola będzie rosła nie tylko ze względu na wzrost zamożności społeczeństw, ale także na wdrażanie koncepcji Europejskiego Zielonego Ładu i towarzyszących jej strategii.
dr hab. Inż. Tomasz Wojewodzic, prof. URK