Rodzice dzieci z głęboką niepełnosprawnością intelektualną wobec problemów wychowania Celem badań uczyniono poszukiwanie zależności między problemami wychowania ukazywanymi przez rodziców dziecka z głęboką niepełnosprawnością intelektualną (GNI) niekorzystających oraz korzystających z instytucjonalnej opieki i rehabilitacji pozadomowej a realizacją zadań wychowania wynikających z tych problemów.
Słowo „problemy" rozumiane jest w pracy jako sytuacje, zdarzenia, działania pozytywne i negatywne, które mają miejsce podczas opieki nad dzieckiem i w procesie jego wychowania. Natomiast kwestia niekorzystania i korzystania z instytucjonalnej opieki i rehabilitacji pozadomowej odnosi się do miejsc realizacji zajęć rewalidacyjno‑wychowawczych organizowanych dla osób z głęboką niepełnosprawnością intelektualną, którymi mogą być albo placówki, albo miejsce zamieszkania dziecka.
Cel ten dopełnia dążenie do poznania subiektywnej oceny rodziców co do otrzymywanego wsparcia społecznego.