W ciągu kilku ostatnich lat na rynku upowszechniła się technologia związana z użyciem tzw. Robotów softwarowych (Robotic Process Automation – RPA), czyli specjalistycznego oprogramowania do wykonywania powtarzalnych i czasochłonnych zadań.
Naśladuje on ludzkie zachowanie i umiejętności, takie jak m.in. Interakcja z systemami informatycznymi, przetwarzanie danych czy podejmowanie decyzji na podstawie określonych zasad. Współczesne roboty softwarowe stanowią inteligentną i łatwą w obsłudze cyfrową siłę roboczą, która dzięki nowym funkcjom i integracji z interfejsem użytkownika jest w stanie wykonywać działania wcześniej wykonywane wyłącznie poprzez ludzi.
Przygotowana monografia łączy koncepcję i uwarunkowania rozwiązań z zakresu technice RPA z aspektami organizacyjnymi niedużych i przeciętnych przedsiębiorstw. Rozważania podjęte w niniejszej pracy koncentrują się na akceptacji technice RPA poprzez pracowników minimalnych i średnich przedsiębiorstw w Polsce.
Autorka zidentyfikowała w niej czynniki wpływające na akceptację technologii RPA i opracowała model akceptacji technice RPA (MARPA) w automatyzacji procesów biznesowych przez pracowników niepokaźnych i przeciętnych przedsiębiorstw.
Model ten przez uwzględnienie zidentyfikowanych czynników powinien stanowić rozwiązanie o wysokim poziomie poręczności dla przedsiębiorstwa.