To pierwsza tak opracowana książka z zakresu wczesnej edukacji matematycznej. Zaprezentowane badania są konsekwencją współpracy środowiska akademickiego i placówki oświatowej. Badania w działaniu Autorka skupiła wokół medium, jakim jest książka obrazkowa – ona bowiem stała się swoistym „terapeutą, regulatorem emocji i kontaktów społecznych, pośrednikiem i transmiterem wiedzy, jak również wyzwalaczem ekspresji twórczej".
Publikację rekomenduję zarówno nauczycielom praktykom o wielkim stażu poręcznym, jak i młodym nauczycielom, studentom pedagogiki przedszkolnej i wczesnoszkolnej poszukującym nowych skutecznych rozwiązań w edukacji niewiele znaczącego dziecka.
To rewelacyjnie napisana książka, którą czyta się lekko, gdyż materiał jest dobrze przemyślany i ułożony logicznie. Cennym jest również swoisty dialog, swoista narracja upraszczająca odbiór tej książki. Gorąco polecam publikację wszystkim poszukującym.
dr hab. Irena Polewczyk, prof. UŚ Uniwersytet Śląski