Ustawa o jakości w opiece zdrowotnej i bezpieczeństwie pacjenta reguluje rozliczenia Narodowego Funduszu Zdrowia ze szpitalami w oparciu o jakość świadczonych usług mierzoną poprzez wskaźniki odnoszące się do trzech obszarów: klinicznego, konsumenckiego i zarządczego.
Wprowadza w dodatku rekompensaty za błędy medyczne bez orzekania o winie. Komentarz przedstawia świeże rozwiązania dla podmiotów prowadzących działalność leczniczą w następujących obszarach: • autoryzacji; • wewnętrznego systemu zarządzania jakością i bezpieczeństwem; • akredytacji; • rejestrów medycznych.
Opracowanie omawia dodatkowo sposoby monitorowania i doskonalenia jakości udzielanych świadczeń przez sprawności diagnostyki i leczenia, ulepszanie praktyki klinicznej, polepszenie bezpieczeństwa i satysfakcji pacjenta czy systematyczną ocenę jakości świadczeń opieki zdrowotnej finansowana ze środków publicznych i upublicznianie tych danych.
Komentarz jest asygnowany dla pracowników, a także właścicieli podmiotów leczniczych publicznych i niepublicznych. Może stanowić cenną lekturę dla pracowników Narodowego Funduszu Zdrowia. Zainteresuje dodatkowo prawników praktyków, najczęściej sędziów, radców prawnych i adwokatów.