[Monografia] poświęcona jest zmianom modeli biznesu przedsiębiorstw w obliczu narastającej niepewności i zróżnicowania współczesnej gospodarki. Zagadnienie to jest bardzo istotne […]. [Zostały tu] zaprezentowane wyniki autorskich badań, które z różnorodnej perspektywy analizują problem zmian modeli biznesu, począwszy od zidentyfikowania czynników determinujących zmiany modeli (badania literaturowe), przez opis zmian modeli biznesu przedsiębiorstw finansowych (badania literaturowe i badania jakościowe – przegląd raportów rocznych), po charakterystykę raportowania modeli biznesu przedsiębiorstw niefinansowych (badania literaturowe i badania jakościowe – przegląd raportów rocznych).
Tym samym monografia stanowi aktualne kompendium wiedzy na temat skali i zakresu zmian modeli biznesu współczesnych polskich przedsiębiorstw sektora niefinansowego i finansowego w obliczu między innymi takich wyzwań, jak COVID-19, wojna na Ukrainie, cyfryzacja, ochrona środowiska czy wymagania regulacyjne (np.
polityka makroostrożnościowa czy raportowanie ESG). [Monografia] wyszuka czytelników nie tylko wśród badaczy zagadnienia, ale także wśród studentów, poszukujących kompleksowej wiedzy na temat modeli biznesu i ich ewolucji.
Rozdziały poświęcone kierunkom zmian w modelach biznesu będą bardzo ciekawe dla praktyków biznesu, którzy będą poszukiwali w nich wskazówek i inspiracji do zmiany swoich przedsiębiorstw. Ponadto praktycy docenią niezwykle ciekawą część monografii poświęconą zakresowi obowiązkowych ujawnień dotyczących modeli biznesu w sprawozdawczości przedsiębiorstw niefinansowych.
dr hab. Sylwester Gregorczyk, prof. SGH Katedra Zarządzania Strategicznego Szkoła Główna Handlowa w Warszawie