Z publikacji „KSeF. Wdrożenie w sektorze finansów publicznych" kierownicy jednostek sektora finansów publicznych, skarbnicy, główni księgowi, pracownicy działów księgowo-finansowych, a także centrów usług wspólnych dowiedzą się, jak korzystać z KSeF, a także jakie działania należy podjąć, by z sukcesem wdrożyć KSeF w swoich jednostkach.
Od 1 lipca 2024 r. Rewolucja w fakturowaniu obejmie bowiem również jednostki sektora finansów publicznych. Obowiązkowo trzeba będzie nie tylko wystawiać, ale także odbierać faktury ustrukturyzowane oraz ich korekty za pośrednictwem KSeF.
Zakończy się okres przejściowy, w którym wystawianie faktur ustrukturyzowanych jest dobrowolne. Krajowy System e-Faktur służy do elektronicznego fakturowania, przy czym postać tego dokumentu jest ściśle określona i ustandaryzowana.
Głównym zadaniem systemu jest obrót tym nowym typem faktury określanej mianem faktury ustrukturyzowanej. Dopasowanie jednostki do wystawiania i odbioru faktur w KSeF to pokaźne wyzwanie, ponieważ wymaga nie tylko zmodyfikowania systemów informatycznych do komunikacji z KSeF, lecz także wprowadzenia optymalnych zmian w procedurach – w zakresie wystawiania, odbioru, obiegu faktur.
Dla wielu podmiotów – zwłaszcza samorządu terytorialnego – wdrożenie KSeF okaże się przedsięwzięciem wyjątkowo złożonym. Na zapotrzebowania VAT podległe im jednostki organizacyjne zostały bowiem scentralizowane i świeże procedury związane z korzystaniem z KSeF muszą to uwzględniać.
Już dzisiaj zatem warto przygotować się do zmian i nowości w fakturowaniu. W publikacji „KSeF. Wdrożenie w sektorze finansów publicznych" wyjaśniono zwłaszcza: co trzeba uwzględnić przy wdrażaniu KSeF – m.in.
w jednostkach organizacyjnych samorządu terytorialnego, jakie są zasady wystawiania i przesyłania faktur ustrukturyzowanych, jak korzystać z KSeF, jakie są metody uwierzytelniania się w KSeF którym pracownikom i w jaki sposób nadać uprawnienia dostępu do KSeF.
Dopełnieniem książki jest dołączona w formie odrębnej broszury ściąga księgowego pt. „Wdrożenie KSeF – świeże obowiązki dla głównego księgowego".