Książka skierowana jest równocześnie do pracowników nauki, nauczycieli i studentów, jak dodatkowo do trenerów i menedżerów, a także do wszystkich, którzy chcieliby poznać specyfikę i uwarunkowania perswazyjnej komunikacji interpersonalnej i efektywnych wystąpień publicznych.
Przedmiotem pracy jest perswazja w przeróżnych formach wystąpień publicznych rozumiana jako zdolność wywierania wpływu na odbiorców – na ich przekonania, postawy, zachowania i działania, a jednocześnie pojmowana jako oddziaływanie etyczne, oparte o relacje partnerskie i suwerenne.
Zamierzeniem autora było przedstawienie współczesnej wiedzy na temat produktywności komunikowania się i udzielenie odpowiedzi na pytanie: co robić, by nasze kontakty z innymi ludźmi były odpowiednie i wydajne,poprzez komunikowanie produkować silne relacje z innymi oraz własną pozycję społeczną.
Przestrzeń publiczna staje się coraz szersza i otwarta. Coraz silniej eksponuje się współpracę grupową i zespołową. W takim świecie umiejętności komunikowania się stają się dla człowieka podstawowe, a umiejętności perswazyjne niezwykle pożądane.
jednocześnie ogromny rozwój technice informacyjnych ostatnich dekad stworzył erę „cywilizacji cyfrowej" z jej wielkimi możliwościami w zakresie komunikowania się, ale także ograniczeniami, czy wręcz niebezpieczeństwami.
Książka opisuje te procesy i wskazuje na możliwości przeciwstawienia się negatywnym tendencjom.