Znaj(dź) swojego klienta
Growth hacking to jedna z metodyk prowadzenia działań marketingowych, sprzedażowych i rozwoju artykułu, w której celem aktywności nie są największe zasięgi, a dotarcie do możliwie najlepiej określonej grupy docelowej. Oczywiście przy zachowaniu jak najniższego kosztu tego cyklu. Gdy się nad tym chwilę zastanowić, takie podejście jest sensowne ― co bowiem sprzedawcy po rozpoznawalności towaru lub usługi wśród szerokiej rzeszy konsumentów, jeśli w rzeczywistości tylko co setny odbiorca reklamy (w telewizji, prasie, radiu, sieci) będzie zainteresowany zakupem? Jak wyłuskać zainteresowanych spośród poinformowanych?
I tu wkracza growth hacking. Jego głównym celem jest osiągnięcie szybkiego wzrostu firmy przez rozszerzenie liczby klientów, przychodów albo rozpoznawalności firmy. W przeciwieństwie do klasycznych strategii marketingowych jest oparte na kreatywnym zastosowaniu technologii, korzystaniu z informacji i eksperymentów, żeby pozyskiwać, utrzymywać i rozwijać bazę klientów. Jak to działa w praktyce i jak możesz wdrożyć growth hacking w swej działalności zawodowej? Tego się dowiesz z tej książki.
Sukces w growth hackingu opiera się na ścisłym przestrzeganiu cyklu wzrostu, który to cykl składa się z następujących etapów: