Soft power jest jednym z narzędzi użytkowanych do osiągnięcia wiodącej pozycji poprzez państwa azjatyckie. Jest to międzynarodowa podmiana kulturalna, współpraca i dyplomacja kulturalna, pomoc gospodarcza i technologiczna, wszystko to co stwarza pozytywny wizerunek kraju i zainteresowanie obcokrajowców.
Soft power polega na zdolności przyciągania i przekonywania do swych racji, podczas gdy twarda siła jest oparte na zdolności do wywierania nacisku. Wyrasta ona zatem z potęgi militarnej lub gospodarczej kraju, w trakcie gdy miękka siła wynika z piękności kultury, ideałów politycznych i polityki danego kraju.
Bogato ilustrowana książka skupia się co do zasady na własności intelektualnej, która stała się narzędziem soft power i którą państwa azjatyckie wykorzystują w sposób mistrzowski, podbijając świat. W publikacji w stanowczo ciekawy sposób przedstawiono przykłady soft power: k-pop i k-drama hongkońskie filmy akcji japońską mangę, anime i cosplay tajwańskie półprzewodniki.
Książka jest dedykowana nie tylko dla osób zainteresowanych własnością intelektualną, lecz także dla tych zafascynowanych Azją. Zaciekawi dodatkowo czytelników zajmujących się stosunkami międzynarodowymi w aspekcie kulturowym i studentów prawa, stosunków międzynarodowych, kulturoznawstwa i dziennikarstwa.