Praca dotyczy metodyki modelowania lokalizacji podmiotów sieci recyklingu pojazdów samochodowych. Celem pracy jest opracowanie metod modelowania sieci recyklingu, wraz z aplikacją komputerową, stanowiących kompleksowe narzędzie wspomagania decyzji w zakresie wyboru miejsc lokalizacji podmiotów sieci i organizacji przepływów pomiędzy podmiotami.
Przedstawione modele mają umożliwić podejmowanie decyzji równocześnie w kontekście budowy sieci recyklingu, jak i przebudowy istniejącej infrastruktury z zastosowaniem jedno i wielokryterialnych zadań optymalizacyjnych.
W pracy przedstawiono obszary badawcze związane z recyklingiem, a także opisano stan zagadnienia modelowania sieci recyklingu, w tym w szczególności optymalizacji lokalizacji podmiotów sieci. Przedstawiono także propozycję metodologicznego podejścia do problemu modelowania sieci.
Następnie, zgodnie z przedstawionym schematem budowy modelu, opisano strukturę systemu i odwzorowano jego charakterystyki, określono warunki i ograniczenia modelowania oraz przedstawiono funkcje oceny jakości rozwiązań.
Najważniejszą część pracy stanowi rozdział szósty, w którym zamieszczono sformalizowany zapis modeli matematycznych optymalizacji lokalizacji podmiotów sieci recyklingu. Zaprezentowano sformułowanie jedno- i wielokryterialnych zadań zarówno dla wariantów budowy, jak i przebudowy sieci.
Opisano charakterystykę aplikacji komputerowej RecNetDesign, która pozwala na użyteczne zastosowanie zaprezentowanych w pracy modeli na różnych szczeblach decyzyjnych: w administracji państwowej, w organizacjach odpowiadających za sieć recyklingu w skali regionalnej czy przedsiębiorstwach będących uczestnikami sieci.
Ostatnią część pracy stanowi weryfikacja opracowanych modeli na danych rzeczywistych dla sieci recyklingu w Polsce oraz analiza wyników zrealizowanych zadań optymalizacyjnych.