Monografia Strategie komunikowania podmiotów politycznych w Polsce w mediach społecznościowych uwydatnia się pozytywnie ze względu na zaproponowaną nietuzinkową optykę łączącą w sobie wiedze medioznawczą i komunikologiczną z perspektywą politologiczną, [...] ukazuje czytelnikowi politykę rozumianą per se,w głównej mierze jej uwikłanie w najróżniejsze konteksty medialne, od których w dobie powszechnej mediatyzacji uciec nie sposób [...] Przedmiotem swojego zainteresowania dr Małgorzata Adamik-Szysiak uczyniła złoty trójkąt - media, polityków i obywateli, snując wokół tej triady rozważania.
[...] Narracja wiedzie czytelnika od treści ogólnych, zezwalających umieścić rozważania badaczki w szerokim kontekście teoretycznym, ku tematyce szczegółowej, eksplorowanej w empirycznej części pracy. Kategorie analityczne, którymi posiłkuje się Autorka przekonują, iż miała pomysł na tę pracę i konsekwentnie go zrealizowała, aż po etap empirycznej weryfikacji hipotez badawczych.
[...] To monografia ciekawa poznawczo, interesująca, skłaniająca do twórczej refleksji [...] Połączenie ze sobą perspektywy medioznawczej z politologiczną i mariaż koncepcji teoretycznych - na dodatek tych najnowszych - z empirią powoduje, iż rozprawę czyta się z prawdziwym zainteresowaniem.
Z recenzji dr hab. Magdaleny Szpunar