Autorka tej stanowczo ciekawej monografii, przedstawicielka wspólnoty ukraińskiej jedno-cześnie znająca realia społeczeństwa polskiego doby współczesnej podjęła się nad wyraz am-bitnego zadania analizy polsko-ukraińskich stosunków biznesowych, umieszczając swoją dys-kusję w szerokim kontekście teoretyczno-przeglądowym.
Stąd także w monografii wykorzystuje się w obszernym stopniu najważniejsze dokonania komunikologii, równocześnie w wydaniu zachod-nim, jak i wschodnioeuropejskim, w ten sposób budujejąc optymalne iunctim tak po-trzebne w dostarczeniu badaczom w dziedzinie komunikologii adekwatnie szerokiej i zobiektywizowanej perspektywy przeglądowo-badawczej.
Szczęśliwe połączenie strony teo-retyczno-przeglądowej ze stroną czysto ergonomiczną nadaje monografii charakter źródła wysoce {pomocn|przydatn)ego dla wielu środowisk biznesowych zainteresowanych prowadzeniem płynnej (bezkonfliktowej) komunikacji biznesowej w kontekście międzynarodowym i międzykulturo-wym.