PrzEKONaj się cO decyduje zaMIAst Ciebie. Codzienne absurdy okiem profesora ekonomii z Uniwersytetu Cornella i jego studentów.
Dlaczego mleko sprzedawane jest w sześciennych opakowaniach, a coca-cola w cylindrycznych? Co powoduje, że czarne laptopy Apple są droższe niżeli białe, a modelki zarabiają o sporo więcej aniżeli modele? Czemu służą zamki w drzwiach sklepów czynnych przez całą dobę? Dlaczego guziczki w ubraniach męskich są po prawej, a w żeńskich po lewej stronie?
Życie pełne jest zagadek, nie zawsze poprzez nas uświadamianych. Znany profesor ekonomii prestiżowego amerykańskiego uniwersytetu i jego studenci udowadniają,starczy znać tylko kilka prawideł ekonomicznych, żeby zrozumieć setki absurdów, z którymi stykamy się na co dzień. Oto najlepszy kurs ekonomii dla żółtodziobów. Na wesoło i z biglem!
Robert H. Frank – profesor ekonomii na Cornell University. Felietonista „The New York Times". Autor wielu publikacji naukowych i popularnonaukowych.