"Książka Andrzeja Grabarczuka sytuuje się na przecięciu kilku dyscyplin: kulturoznawstwa, medioznawstwa, a także politologii (ujmującej zjawiska marketingu politycznego). Jej tematem są zaś wybory prezydenckie w Stanach Zjednoczonych, a więc wydarzenie szczególne w świecie globalnej polityki, ogniskujące nie tylko uwagę Amerykanów, ale, można powiedzieć bez wielkiej przesady, całego świata. Wraz z autorem śledzić możemy - analizując dyskursy wyborcze w polskich mediach - jak polityka staje się częścią świata popkultury i jak gwiazdy show biznesu wkraczają w świat polityki. W planie ogólniejszym więc jest to książka o przemianach życia publicznego, które zdaje się brać ostateczny rozbrat z ideałami tradycyjnie pojmowanej polityki i zastępować mężów stanu celebrytami niemalże zamieszkującymi telewizyjne studia. Jest to więc lektura bez dwóch zdań skłaniająca do refleksji, a być może także napisana ku przestrodze". Prof. Mariusz Czubaj Andrzej Grabarczuk - doktor nauk humanistycznych z zakresu kulturoznawstwa. Autor książki "Uprawnienia wojenne prezydenta Stanów Zjednoczonych Ameryki" (2011). Dziennikarz związany z Polską Agencją Prasową. Specjalizuje się w tematyce stylu życia i kultury lubianej. Mieszka w Warszawie, pochodzi z Krasnegostawu (woj. Lubelskie).