Psychologia w służbie Twojego biznesu
Jedną z głównych umiejętności szefa jest zdolność do takiego delegowania zadań, by były one realizowane na odpowiednim, wymaganym poprzez przełożonego poziomie. Precyzyjnie, z oczekiwanym efektem, ale także z zaangażowaniem. Tyle teorii. W praktyce bowiem niejednokrotnie jest tak, iż to, co menedżer spokojnie mógłby zlecić swojemu zespołowi, robi sam, bo przecież "nikt tak prawidłowo jak ja...". Co niestety bywa prawdą - wielu szefów zauważa, że ich pracownicy nie są adekwatnie zaangażowani w wykonywanie powierzonych im zadań.
Skąd się bierze brak zaangażowania zespołu w pracę? Jakie mechanizmy psychologiczne i socjologiczne stoją za oporem i zniechęceniem? W jaki sposób radzić sobie z tymi zjawiskami, żeby zmieniać postawy, zachowania i nawyki zatrudnionych? Jak dużo w procesie budowania zaangażowania podwładnych zależy od ich przełożonego? Odpowiedzi na te i inne pytania znajdziesz w tej książce. Autor podszedł do zagadnienia budowania zaangażowania zespołów z uwzględnieniem najnowszych odkryć z zakresu coachingu, psychologii humanistycznej i pozytywnej, dialogu motywującego, wreszcie - psychologii behawioralnej i poznawczo-behawioralnej.