Głównym celem monografii jest wyszczególnionie miejsca modelu biznesu w systemie rachunkowości.
Przełom w technice, przemiany społeczne i zmiany ekonomiczne (konkurencja na światową skalę, swobodny przepływ towarów i kapitału, transformacja zarządzania) i środowiskowe (skażenie środowiska naturalnego) doprowadziły do nasilenia się dyskusji nad sposobem generowania wartości poprzez przedsiębiorstwa i zmieniającymi się modelami biznesu.
Model biznesu jest przeważnie rozumiany jako sposób generowania przychodów lub kreowania wartości. Wyczerpywanie się istniejących sposobów generowania przychodów i kreowania wartości, na przykład w sytuacji wydawnictw wydających prasę papierową czy firm wytwarzających energię elektryczną z paliw kopalnych, doprowadziło do poszukiwania nowych modeli biznesu i ożywionej dyskusji wśród praktyków i środowiska naukowego zarządzania od lat 90. XX wieku.
Rachunkowość jako działalność funkcjonalna i dziedzina naukowa ściśle związana z zarządzaniem organizacjami stanęła przed wyborem – czy włączyć koncepcję modelu biznesu w swój aparat pojęciowy, czy stwierdzić, iż pozostaje ona poza zakresem jej zainteresowań. Stanowi to niewątpliwe wyzwanie dla teoretyków i praktyków rachunkowości.
„Opracowanie poświęcone jest zagadnieniu ważnemu w obszarze rachunkowości, w szczególności w kontekście tzw. Sprawozdawczości zintegrowanej. To jest pierwsze skojarzenie, które przychodzi na myśl po zapoznaniu się z jego tytułem. Zawartość opracowania jest jednak daleko szersza. [ ] Koncepcja opracowania jest klarowna, obejmuje kilka płaszczyzn, na których charakteryzowana jest kwestia modelu biznesowego. Takie uporządkowane podejście podoba mi się, ponieważ daje czytelnikowi wyobrażenie o stopniu złożoności kontekstów ważnych nie tylko dla prawidłowego rozumienia modelu biznesowego. Uzmysławia także kierunki jego oddziaływania. W obszarze nauki rachunkowości recenzowana pozycja może być przyjęta jako jedna z pierwszych prac podejmujących próbę w miarę kompleksowego spojrzenia na model biznesowy z perspektywy rachunkowości".
Prof. Zw. Dr hab. Anna Karmańska
Szkoła Główna Handlowa w Warszawie
ISBN: 9788363391584
Kod paskowy: 9788363391584
Autorzy: Michalak Jan, Bek-Gaik Bogusława, Karwowski Mariusz
Rok wydania: 2018
Kod wydawcy: 42282
ilość stron: 192
Oprawa: Miękka ze skrzydełkami
PKWiU: 58.11.1
Format: 23.7x16.4
Głębokość (mm): 10
Waga: 0.324
Języki: polski
Grupa towarowa: Książka