Strategia korporacji to pierwsza na polskim rynku publikacja prezentująca problematykę budowy i wdrożenia strategii korporacji. Idealnie łączy aktualną teorię z praktyką biznesu. Kompleksowo omawia najważniejsze wyzwania towarzyszące tworzeniu strategii na szczeblu centrali korporacji i wdrożeniu na poziomie jednostek biznesowych.
Rozważania teoretyczne zostały zilustrowane przykładami firm działających niemal we wszelkich regionach świata. Czytelnik wyszuka w niej odpowiedzi na ważne pytania:? jaka jest logika dywersyfikacji horyzontalnej, czyli poszerzenia zakresu produktowego i rynkowego;? jaka jest logika integracji pionowej, czyli długości łańcucha wartości korporacji;? jakie są główne ścieżki wzrostu;? jak zarządzać portfelem jednostek biznesowych;? jak zbudować ogólną architekturę modelu biznesowego skomplikowanej i wielowymiarowej korporacji.
doskonała pozycja zarówno dla przedsiębiorców stojących u progu geograficznej i produktowej ekspansji swoich biznesów, jak i dla menedżerów polskich oddziałów międzynarodowych koncernów, dla których? dzięki tej książce? sporo korporacyjnych decyzji podejmowanych w centrali w Londynie czy Nowym Jorku stanie się mniej kontrowersyjnymi i zaskakująco logicznymi.
najlepsza książka dotycząca obszaru strategii ostatnich kilku lat. Przemysław Powalacz Prezes Zarządu GEBERIT Sp. Z o.o. Strategia korporacji chyba nie mogła zostać wydana w ulepszonym momencie. Polskie producenta zdają się unikać myślenia o sobie jako o korporacji, rezerwując ten termin dla globalnych graczy.
A równocześnie coraz więcej naszych rodzimych biznesów wyprzedza międzynarodowe marki w konkurencyjnym wyścigu. Trudno zatem o udoskonalony czas, by zacząć budować prawdziwe strategie korporacyjne. Autorzy, opierając się na potężnych przykładach, w czytelny i przekonujący sposób pokazują, jak to zrobić.
Ta książka odczarowuje hasło?korporacja? i dlatego bezspornie warto ją przeczytać. Dariusz Pietrzak Wiceprezes Enterprise Investors Autorzy okazują się wnikliwymi obserwatorami rzeczywistości gospodarczej.
W sposób atrakcyjny, na przykładzie polskich przedsiębiorstw, przekazują praktyczną wiedzę o zarządzaniu. Selektywnie dostosowane przykłady biznesowe pozwalają wejść w dyskurs merytoryczny, nakłaniając do wyciągania własnych wniosków.
Dla doświadczonego menedżera lektura tej książki będzie inspiracją do ponownego przemyślenia swojej strategii. Polecam wszystkim! Grzegorz Dzik Prezes Zarządu Impel SA