W książce zaprezentowano szczegółową analizę, a także kategoryzację istotnych zagadnień dotyczących wizerunku gminy i jego ochrony, w tym m.in.: budowanie wizerunku gminy, kreowanie firmy i branding gminy, kampanie reklamowe w kształtowaniu wizerunku gminy, rola logotypu jako elementu identyfikacji wizualnej gminy; wizerunek jako dobro osobiste gminy: pojęcie dobra osobistego osoby prawnej i jego charakter prawny, wizerunek jako dobre imię gminy, identyfikacja wizualna gminy, hasła promocyjne i slogany reklamowe gminy; ochrona wizerunku gminy: środki ochrony dóbr osobistych gminy, przykłady naruszenia wizerunku gminy oraz strefy identyfikacji wizualnej, roszczenia w sytuacji naruszeń.
W publikacji odwołano się nie tylko do jurydycznego rozumienia,,wizerunku", ale także przywołano kontekst badań socjologicznych i ekonomicznych, głównie z zakresu marketingu i promocji.
Takie ujęcie tematu ukazuje szerszy zakres przesłanek i uwarunkowań, jakimi kieruje się jednostka samorządu terytorialnego w tworzeniu i użytkowaniu swego wizerunku. Adresaci: Publikacja przeznaczona jest dla osób zajmujących się kreowaniem wizerunku jednostek samorządu terytorialnego, a także wizerunku w marketingu terytorialnym.
Zainteresuje także adwokatów i radców prawnych współpracujących z samorządami i przedstawicieli nauki prawa, ekonomii, czy socjologii.