Publikacja mieści przegląd koncepcji i wyników badań pomocnych w pracy każdego coacha. Przedstawione w książce informacje pozwalają zrozumieć mechanizm działania narzędzi coachingowych, stosować je w trafnych okolicznościach, krytycznie oceniać albo modyfikować odpowiednio do potrzeb.
Czytelnik znajdzie tu cenne wskazówki, jak wspierać klientów: w podtrzymywaniu motywacji i podejmowaniu wyzwań; w uczeniu się i twórczym podejściu do przeszkód; w budowaniu bardziej słusznego obrazu własnej osoby; w rozumieniu i kierowaniu własnymi emocjami; w zmianie przekonań i schematów na bardziej praktyczne.
Autor opisuje inspirowane wiedzą psychologiczną sesje coachingowe, ilustrując je fragmentami przykładowych rozmów. Podpowiada też, w jaki sposób rozstrzygnąć, czy zgłaszająca się osoba jest właściwym klientem do pracy coachingowej, czy też powinna zostać skierowana do terapeuty.
Adresaci:Publikacja skierowana jest do doświadczonych praktyków, a także do uczestników kursów coachingowych, którzy chcieliby powiększyć i uporządkować swoją wiedzę. Opracowanie stanowi rozwinięcie książki Psychologia dla coachów wydanej poprzez autora w 2017 r.