Powstała w oparciu o doświadczenia naukowe i ergonomiczne książka dwóch autorek z Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach (Anny Lipki, a także Agnieszki Giszterowicz) pt.,,Projekty wspierania rozwoju wielopokoleniowych zespołów" adresowana jest do specjalistów ds.
HR, którzy pragną wykorzystywać w praktyce wiedzę o pokoleniach. Publikacja gromadzi szczegółowe opisy 5 projektów zorientowanych na sprawne przechodzenie wielogeneracyjnych zespołów poprzez kolejne fazy rozwoju.
I tak dla fazy I (fazy testu i orientacji) opracowano projekt gry (projekt grywalizacyjny), który ma przyśpieszyć poznanie się członków zespołu. Z kolei dla fazy II (fazy pozycjonowania się i konfliktu) zaproponowano projekt szkoleniowy, zaś dla fazy III (fazy zaufania) - projekt eksperymentu.
Bogaty w ilustracje projekt przestrzeni pracy dotyczy fazy IV rozwoju zespołu (fazy konstruktywnej współpracy), natomiast projekt wyceny wartości zespołu w czasie (przy którym wykorzystano założenia Monitora Kapitału Ludzkiego A.
Mayo) wspomagać ma fazę końcową (fazę V) funkcjonowania zespołu, tj. Fazę pożegnania i rozstania. Każdy projekt zaopatrzono w: prezentację interesariuszy, opis towaru, rezultatu i oddziaływania (wraz z celami, miernikami/wskaźnikami oraz źródłami danych), charakterystykę słusznej struktury zespołu projektowego, rysunek sieci czynności projektowych (wykorzystujący Diagramową Metodę Pierwszeństwa lub Metodę Ścieżki Krytycznej), specyfikację i ocenę ryzyka (w oparciu o metodę FMEA) i kosztów jakości (wg typologii J.
Banka) je obniżających. Powyższy opis pochodzi od wydawcy.