"W książce przedstawiono nowe podejście do działań miast w pobudzaniu rozwoju sektorów i zawodów kreatywnych. W szczególności przedstawione zostały schematy mechanizmów wspierania lokalnej gospodarki, stwarzając modelowe ujęcia działań opartych na lokalnych zasobach twórczych.
W książce omówiono w szczególności: o nowe podstawy poznawcze mogące mieć wykorzystanie w miastach, dla których ważną kwestią jest rozwój potencjałów twórczych, o paradygmat kreatywnego miasta oraz działania zmierzające do postrzegania kreatywności, jako źródła rozwoju gospodarczego, o wpływ kreatywności i zawodów kreatywnych na rozwój miast i rynek pracy, o znaczenie mediów społecznościowych w promocji kreatywnych miast, o problematykę stymulowania rozwoju miast opartych na kreatywności.
Publikacja ukazuje na dodatek wyniki analiz przeprowadzonych w ramach autorskich badań zorientowanych na politykę prorozwojową, nastawioną na rozwój zawodów kreatywnych. Ostateczny efekt dokonanych prac analitycznych znalazł swój wyraz w ujęciu wskazującym, że istnieją miasta, które mają parametry miast kreatywnych, a dotychczas nie były traktowane jako kreatywne.