Tytuł: Zarządzanie wartością spółki kapitałowej (wyd. II zmienione i uzupełnione)
Autor: Jan Krzysztof Bielecki, Leszek Pawłowicz (red.)
Rok wydania: 2015
Wydawnictwo: CeDeWu
Wydanie: II
Okładka: miękka
ISBN: 9788375566635
Strony: 724
Zarządzanie wartością to koncepcja, która stała się obecnie podstawowym narzędziem kierowania Zarządzanie wartością to koncepcja, która stała się obecnie podstawowym narzędziem kierowania przedsiębiorstwem. Poszerza ona zakres finansowych celów działalności przedsiębiorstwa o troskę nie tylko o własne interesy, lecz także o relacje z jego interesariuszami. Niniejsza książka skupia się na tych działaniach, które służą rozszerzaniu przewagi konkurencyjnej przedsiębiorstw i równocześnie podnoszą ich wiarygodność na rynkach finansowych. W książce przedstawione są nie tylko podstawowe zasady zarządzania wartością przedsiębiorstwa, ale szeroko opisane zostały, szczególnie zastosowaneczne dla praktyków gospodarczych, sposoby efektywnego korzystania z rynków finansowych.
wyjątkowo wartościową częścią książki są przykłady praktycznych doświadczeń zarządzania wartością m.in. W Banku Pekao SA, Grupie Fiat, Grupie Kapitałowej Allianz oraz GE Money. Doświadczenia te zostały opisane poprzez wybitnych menedżerów zarządzających tymi podmiotami.
Prof. Dr hab. Jerzy Bieliński
stanowczo cennym atutem absolwentów wyższych uczelni ekonomicznych ubiegających się o pracę jest umiejętność wyróznionia produktywnych dróg osiągnięcia sukcesu rynkowego przez firmę, w której chcieliby się zatrudnić. Dla kadry menedżerskiej z kolei wartościowe i stymulujące jest poznanie nowych, sprawdzonych koncepcji, metod i narzędzi, które były im nieznane, a mogą być przydatne we współczesnym zarządzaniu ich firmą. Książka Zarządzanie wartością spółki kapitałowej jest taką kompleksową i aktualną platformą wiedzy, która absolwentom każdego kierunku ekonomicznego upraszcza nabycie kompetencji w poszukiwaniu rozwiązań prowadzących do powiększania konkurencyjności przedsiębiorstw. Jest dodatkowo wspólnym językiem integrującym działania wszystkich pracowników marki.
Prof. Zw. Dr hab. Stanisław Kasiewicz
Recenzowana książka obejmuje całokształt zagadnień związanych z zarządzaniem wartością przedsiębiorstwa i stanowi nie tylko cenny podręcznik dla studentów,ponadto kompendium wiedzy dla praktyków gospodarczych, stanowczo kadry menedżerskiej. Przygotowana przez wybitnych specjalistów ma rozmiar równocześnie teoretyczny, jak i ergonomiczny. Książka spotka się także, moim zdaniem, z zainteresowaniem osób prowadzących badania naukowe z zakresu mikroekonomii i finansów.
Prof. Dr hab. Ryszard Wierzba