"Dlaczego uczniowie się rozpraszają?
Czy dziewczynki uczą się szybciej?
Jak zapamiętujemy dane?
Czy dzieci potrzebują rówieśników?
Dlaczego gwiazdor kinowy staje się autorytetem, a nauczyciel nie?
Memy są „genami kultury”. Ich przykładami są idee, melodie, plotki, teorie naukowe czy części programu nauczania. Marek Kaczmarzyk w swej najnowszej książce wyjaśnia, w jaki sposób memy przenoszą się pomiędzy umysłami i jakie ma to znaczenie dla uczenia się i rozwoju dziecka.
",Nasza przeszłość świadczy o tym, iż mamy duże możliwości, chociaż dotąd nie byliśmy w stanie użyć ich najlepiej. Problem w tym, iż utarte ścieżki ludzkiego myślenia, utrwalone tradycją i przyzwyczajeniem, zmieniają się czasami w komfortowe autostrady, którymi mkniemy do celu tak szybko, iż nie dostrzegamy mijanych po drodze krajobrazów. Zmiana perspektywy może w takim przypadku dać wyjątkowo dużo. Nowy punkt widzenia nie zmieni rzecz jasna samej rzeczywistości, ale może da nam szansę na to, żeby mierzyć się ze starymi problemami w nowy sposób", - Marek Kaczmarzyk
Ta książka pozwoli Ci w nowy sposób spojrzeć na szkołę i uczenie się."