Trema stanowi najbardziej unikalną trudność doświadczaną poprzez osoby podejmujące się użytecznego muzycznego wykonawstwa, jednocześnie na poziomie szkolnym, akademickim, jak i zawodowym. W książce Czytelnik odnajdzie podstawowe informacje o strukturze procesu stresu scenicznego oraz niemało ergonomicznych wskazówek, jak sobie z nim poradzić, wraz ze szczegółowymi metodami i scenariuszami pozwalającymi na ich samodzielne użycie.
Książka napisana została z myślą o koncertujących muzykach, energicznych nauczycielach muzykach, animatorach edukacji muzycznej, studentach akademii muzycznych i wychowania muzycznego, starszych uczniach szkół muzycznych i rodzicach udzielających szeroko rozumianego wsparcia swoim uzdolnionym muzycznie dzieciom. Bez względu na rodzaj podejmowanej energiczności muzycznej (uczenie się, nauczanie, mistrzowskie czy amatorskie wykonawstwo muzyczne) o zjawisku tremy warto posiadać wiedzę, którą następnie można wykorzystywać w praktycznych strategiach innowacyjnania pedagogicznego i wykonawczego.
W poszczególnych rozdziałach książki Czytelnik odszuka odpowiedź na pytanie, jak sprawnie, dzięki zrozumieniu zjawiska tremy, okiełznać stres towarzyszący występom publicznym? Eliminując napięcia wynikające ze złego przygotowania i negatywnego postrzegania występów publicznych, Czytelnik-wykonawca będzie mógł odnajdzieć/rozpoznać mnóstwo osobistych zasobów, które pozwolą mu na stosowanie wydajnych metod psychologicznych, przygotowujących do pomyślnego występu publicznego.
Partner wydania: Centrum Edukacji Artystycznej.
kolekcja cyklu: ENGRAM
ISBN: 9788380856172
Kod paskowy: 9788380856172
Autorzy: Bissinger-Ćwierz Urszula, Nogaj Anna Antonina
Rok wydania: 2018
Kod wydawcy: 20629
liczba stron: 244
Oprawa: Miękka
PKWiU: 58.11.1
Format: 16.0x23.0cm
Głębokość (mm): 13
Waga: 0.375
Języki: polski
Grupa towarowa: Książka