Książka jest panoramicznym obrazem współczesnych polskich mediów działających na Wyspach Brytyjskich. Oparta na przystępnych źródłach i szczegółowych badaniach mediów londyńskich, stanowi diagnozę kondycji prasy drukowanej i mediów internetowych, które po 1 maja 2004 r. Coraz liczniej zaczęły powstawać w Londynie i innych miastach brytyjskich, a które dziś już nieco okrzepły. Niektóre czerpią z historii i dorobku tradycji - te wydają się nieco zastygłe w swoim myśleniu o współczesnej mobilności Polaków. Inne, młode, odżegnują się od przeszłości i patrzą w przyszłość, podobnie jak ich twórcy - emigranci lat dziewięćdziesiątych i poakcesyjni. I jedne, i drugie posiadają dziś swoje audytoria, są komuś niezbędne. O ich przyszłości zdecyduje czas i odbiorcy - Polacy w pokaźnej Brytanii.
Autorka wnosi widoczny wkład do polskiej nauki o komunikowaniu w zakresie historii mediów oraz systemów medialnych. W polskiej literaturze przedmiotu nie powstała dotychczas praca naukowa w sposób tak kompleksowy traktująca temat mediów polskojęzycznych w znacznej Brytanii, ich funkcji oraz odbioru przez środowiska kilku fal polskiej imigracji w okresie po drugiej wojnie światowej. Cennym wkładem tej pracy jest zwłaszcza ukazanie roli Internetu dla możliwości rozwoju prasy, radiofonii i telewizji internetowej. [...] Autorka ciekawie ukazała efemeryczność tych mediów, ich mnogość, lokalizm i próby zwiększenia audytoriów, odmienność funkcjonowania, komercjalizację, a także wreszcie uzależnienie od kompetencji językowych odbiorców. [...] skatalogowany materiał pozwolił autorce na zidentyfikowanie zarówno potrzeb odbiorców, jak i funkcji mediów, równocześnie zakładanych, jak i faktycznie spełnianych oraz także krytycznej oceny efektów ich działania.
dr hab. Alicja Jaskiernia
Tytuł Polskie media w sporej Brytanii na początku... Autor Iwona Leonowicz-Bukała Wydawnictwo ASPRA EAN 9788375456004 ISBN 9788375456004 Kategoria Literatura, Medioznawstwo ilość stron 424 Format 240x170 mm Rok wydania 2015 Oprawa twarda