Dlaczego niektóre produkty wzornictwa przemysłowego odnoszą większy sukces i wywierają większy wpływ? W książce "Arcydzieła wzornictwa" czytelnik odszuka osiemdziesiąt eksponujących się projektów, od aparatu fotograficznego Polaroid Land i walkmana Sony po butelkę Coca-Coli(R) czy buty sportowe Converse All Stars.
Pojawią się tu nazwiska projektantów tak różnych, jak Le Corbusier, Alvar Aalto, Dieter Rams, Ron Arad i Philippe Starck. Zwrócona zostanie także uwaga na te elementy projektów, które wyróżniają je spośród innych, podobnych.
Nie zabraknie wyjaśnienia, dlaczego próbę czasu przetrwały takie produkty jak agrafka Waltera Hunta z 1849 roku, innowacyjny kufer Louisa Vuittona czy zaspokajający najszczególniej wyrafinowane gusty estetyczne wazon Ren Laliquea.
Ta książka otworzy czytelnikowi oczy na unikatowe wartości tych nieśmiertelnych produktów, które stały się niezbędnym elementem naszego codziennego życia. SUSIE HODGE jest autorką ponad osiemdziesięciu książek dla dorosłych i dzieci, w tym How to Survive Modern Art, 50 Art Ideas You Really Need to Know, Why Your Five-Year-Old Could, Not Have Done That: Modern Art Explained (2012).
Jest historykiem sztuki i wykłada historię sztuki i wzornictwa w licznych instytucjach naukowych i edukacyjnych. Zamieszcza także artykuły w czasopismach i internecie i jest zatrudniona w agencjach reklamowych Saatchi & Saatchi i JWT jako autorka tekstów reklamowych.
Tytuł Arcydzieła wzornictwa Autor Hodge Susie Wydawnictwo Almapress EAN 9788370208578 ISBN 9788370208578 Kategoria Literatura, Sztuka ilość stron 224 Rok wydania 2022 Oprawa twarda