Z szóstki dzieci Giotta dwoje najstarszych miało na imiona Franciszek i Klara. Ten fakt przedstawia, jak silna relacja duchowa i artystyczna wiązała postać biedaczyny z Asyżu z jednym z najwybitniejszych malarzy włoskiego przeciętniewiecza.
Album nie tylko demonstruje wszystkie najważniejsze prace Giotta namalowane we Włoszech, reprodukowane tu w olśniewającej jakości. Jego ogromną zaletą są dostępnie napisane przez wybitnych specjalistów eseje, przypominające nam nie tylko biografię św.
Franciszka, lecz i rysujące dynamiczny cykl rozwoju zakonu i przemian w Kościele owych czasów, relacji zakonu ze stolicą Piotrową, związków z mecenasami należącymi do najwyższych warstw społecznych czy ówczesne duży teologiczne.
Poznanie tego tła stanowi potrzebny warunek zrozumienia nie tylko geniuszu organizacyjnego Giotta, kierującego malarskimi projektami w rozmaitych miastach i obiektach,z zasady zjawiska przenikania problematyki teologicznej i politycznej do jego obrazów, ich różnicowania się i ewolucji.
Poznajemy biografię artystyczną malarza i historię dzieł produkowanych nie tylko dla Bazyliki w Asyżu, lecz zdobiących ponadto Pizę, Rimini, Padwę i Florencję. Sercem albumu pozostają jednak reprodukcje, warte długich godzin medytacji.
Powyższy opis pochodzi od wydawcy.