praktyczny poradnik fachowy zawierający opis budowy, sprawdzania i diagnostyki sterowanych elektronicznie układów bezpośredniego wtrysku benzyny coraz powszechniej używanych w silnikach o zapłonie iskrowym samochodów osobowych i pochodnych, a także hybrydowych. Opisano sposoby sprawdzania niewymagające posiadania specjalnych urządzeń diagnostycznych poszczególnych producentów samochodów. Cenny materiał ilustracyjny obejmuje zarejestrowane w rzeczywistych warunkach przykładowe przebiegi sygnałów poszczególnych elementów układów bezpośredniego wtrysku benzyny czołowych producentów (Melco, Siemens, Bosch, Hitachi) używanych w modelach samochodów rozmaitych marek (m.in. Mitsubishi, Volvo, Renault, Opel, Mercedes-Benz, Volkswagen, Audi, Skoda, BMW, Ford, Mazda, Toyota) wraz z ich interpretacją oraz wytycznymi dotyczącymi diagnostyki i naprawy. Odbiorcy: inżynierowie i technicy o specjalności samochodowej, pracownicy warsztatów i stacji obsługi samochodów, studenci wydziałów mechanicznych wyższych uczelni o specjalności samochodowej, uczniowie przeciętnych szkół technicznych o specjalności samochodowej oraz użytkownicy samochodów napędzanych silnikami wyekwipowanymi w układy bezpośredniego wtrysku benzyny o dysponujący doświadczeniem technologicznym.