Książkę uznaję za szczególnie wartościową. Niewątpliwie okaże się ona ważną lekturą dla wszelkich zainteresowanych problematyką współczesnych przeobrażeń rzeczywistości społecznej za sprawą nowych technologii.
Będzie pożytecznym źródłem wiedzy i wzorców analitycznego myślenia w tym polu dla studentów filozofii, komunikowania i mediów, kulturoznawstwa, dziennikarstwa, socjologii. Ryszard W. Kluszczyński Trawestując znane powiedzenie, można rzec, iż to nie my używamy mediów, ale media używają nas.
Proponowana książka nader udatnie problematyzuje różnorodne spięcia pól technice, kultury, antropologii i filozofii. Ukazuje jak kategorie medialne płynnie przechodzą w kategorie ontologiczne, performatywne, biologiczno-cielesne, wreszcie post-człowiecze.
Autorzy może nie za każdym razem oferują odpowiedzi, lecz za to za każdym razem stawiają Te najważniejsze pytania. Bogusław Skowronek Filozofia, kulturoznawstwo i antropologia – to trzy główne perspektywy badawcze wyznaczające multidyscyplinarne ujęcie problematyki teorii mediów zaprezentowane w tej książce.
Trzy najróżniejsze osobowości Autorów, trzy wyraziste propozycje teoretyczne, ale w istocie podobne próby poszukiwania fundamentalnych rozstrzygnięć teoretycznomedialnych. Ten „projekt” nie tylko zasługuje na uwagę, on domaga się, po pierwsze, głębokiego namysłu, po drugie, nakłania, żeby nie powiedzieć prowokuje, do polemiki i dyskusji.
Bez takich autorskich prób przemyślenia roli mediów w czasach bio-techno-logii nasza wiedz na temat świata w jakim przyszło nam żyć będzie nie tylko niepełna, będzie ona po prostu uboga. Piotr Zawojski Dzisiejsze media nie są tym samym, co wczorajsze, tym bardziej nie wiemy, czym będą media jutrzejsze.
Pomagając czytelnikowi odnaleźć się w tej niepewności, każdy z autorów prowadzi go własną ścieżką. Razem napisali książkę dla tych, którzy nie boją się intelektualnych wyzwań. Piotr Zwierzchowski