Oddaję w ręce czytelnika książkę, która jest próbą syntezy moich wieloletnich zainteresowań i działalności badawczej (w tym seminaryjnej, konferencyjnej, publikacyjnej i wdrożeniowej) dotyczącej wzajemnej korelacji i koegzystencji trzech obszarów: społeczeństwa, bezpieczeństwa i edukacji, a także problemów funkcjonujących w ich ramach (każdego obszaru z osobna i na pograniczach pomiędzy nimi). Na rynku wydawniczym w przeciągu zwłaszcza ostatnich dwóch dekad pojawiło się dużo publikacji traktujących o bezpieczeństwie, edukacji na rzecz bezpieczeństwa, zróżnicowanych formach i typologiach bezpieczeństwa z uwzględnieniem rozmaitych perspektyw psychologicznych, filozoficznych, pedagogicznych i wątków społecznych, politologicznych, prawnych czy z zakresu nauk o bezpieczeństwie. Każda z tych publikacji jest na swój sposób atrakcyjna, pokazuje określoną perspektywę jej autora lub zespołu autorów na dany, szerszy albo węższy zakresowo temat.
Niniejsza książka jest kolejną z podejmowanych prób czynionych w tym względzie, a w związku z tym kolejną perspektywą. Poruszana w niej problematyka odnosi się bowiem do szczególnie inspirującego, a równocześnie niezwykle złożonego i wielowymiarowego obszaru i skorelowanego z nim zbioru terminów, definicji i kategorii posiadających różnorodne proweniencje i osadzenie w ramach najróżniejszych dyscyplin naukowych oraz przypisanych im warsztatów metodologicznych, teoriopoznawczych, czy semantycznych.
Tytuł Społeczne i edukacyjne konteksty bezpieczeństwa.. Autor Barbara Wiśniewska-Paź Wydawnictwo Adam Marszałek EAN 9788381800341 ISBN 9788381800341 Kategoria Literatura, Socjologia ilość stron 303 Format 225x160x17 mm Rok wydania 2019 Oprawa broszurowa