nowe wydanie głośniej pracy Brama Oppenheima, podobnie jak pierwsze, jest użytecznym podręcznikiem metod sondażowych. Zwiększa ono tematykę poprzedniego o metody przeprowadzania równocześnie wywiadów pogłębionych, jak i standaryzowanych.
Tak jak uprzednio rozdziały poświęcone projektowaniu kwestionariuszy wsparte zostają omówieniem skalowania, i metod projekcyjnych. Autor krytycznie omawia takie kwestie jak niewłaściwe projektowanie kwestionariuszy, metody doboru prób, formułowanie pytań, stronniczość w przeprowadzaniu wywiadów, utratę oraz interpretacje skal postaw.
Ilustruje on swe wywody licznymi pouczającymi przykładami badań przeróżnych obszarów - od sondaży marketingowych po polityczne uświadomienie dzieci. Ważne miejsce w pracy zajmują rozważania na temat rzetelności i trafności tekstów. Nieustannie podkreślane jest znaczenie badań pilotażowych.
Książka jest konieczną metodologiczną pomocą dla studentów i doktorantów w dziedzinie nauk społecznych. Zainteresować powinna jednak dodatkowo wszelkich, którym wypada przeprowadzić i oceniać sondaże - nauczycieli, działaczy społecznych, lekarzy i badaczy opinii społecznej.
Na swoich głośnych zajęciach seminaryjnych w London School of Economics, dr A.N. (Bram) Oppenheim poprzez dwadzieścia pięć lat wykładał zasady prowadzenia badań sondażowych kolejnym rocznikom studentów z wielu krajów. Podręcznik ten, podobnie jak jego pierwsze wydanie, jest oparte na rozległym doświadczeniu Oppenheima jako nauczyciela i badacza psychologii społecznej. A.N. Oppenheim jest jeszcze współautorem (wraz z Hildą Himmelweit i Pamelą Vince) książki Television and the Child [Telewizja a dziecko], która prędko stał się tradycyjną pozycją w socjologii. Znany również jest ze swych badań w dziedzinach medycyny społecznej (nad pielęgniarstwem, psychologią dzieci, a także nad alkoholizmem), socjalizacji politycznej w dziesięciu krajach,, a także nad konfliktem społecznym. Jest wybitnym specjalistą w badaniach nad postawami i wielokrotnym konsultantem WHO (Światowej Organizacji Zdrowia).
O pierwszym wydaniu tejże książki napisano:
"Jest to nader praktyczne, użyteczne wprowadzenie do tworzenia kwestionariuszy i korzystania z nich. Na pewno wyśmienita praca, która cieszyć się będzie szeroką poczytnością".
H.J. Eysenck, "Journal of Child Psychology"
"Jest to nader użyteczny, poręczny podręcznik dla wszelkich prowadzących badania społeczne. Jego wielką zaletą jest nacisk jaki kładzie na formułowanie i sprawdzanie stwierdzeń składających się na skale pomiaru postaw".
"British Journal of Mathematical i Statistical Psychology"
"Nie ulega wątpliwości, iż studenci, badacze społeczni oraz wszyscy korzystający z kwestionariuszy wysoko ocenią tę książkę. Posiada ona szczegółowe informacje, porady, porady a także krytyczne analizy źródeł.
"British Journal of Educational Psychology"