konwencjonalne już prace Charlesa H. Kahna poświęcone lingwistycznym podstawom greckiej koncepcji bytu, stanowią bez wątpienia świadectwo jednego z najważniejszych przedsięwzięć filologiczno-filozoficznego całego ubiegłego stulecia.
Ich publikacja w latach siedemdziesiątych zainicjowała zwrot lingwistyczny w badaniach nad grecką myślą filozoficzną, skutkując przewrotem metodologicznym, który porównywać można prawdopodobnie jedynie z dokonaniami tzw.
szkoły tybingeńskiej, a zwłaszcza Thomasa A. Szlezáka w dziedzinie niepisanych nauk Platona, a także zainicjowanymi przez Pierre'a Hadota dociekaniami nad poręczno-egzystencjalnym aspektem filozofii greckiej.
W zgodnej opinii ekAutor Religii Nuerów jest jednym z klasyków antropologii brytyjskiej. Jego zainteresowania skupiają się głównie na ludach Afryki zamieszkujących teren Sudanu. Książka jest dopełnieniem wcześniejszych badań Evans-Pritcharda nad Nuerami,jednocześnie pozostaje dziełem samodzielnym, będącym analizą jednocześnie tytułowej religii Nuerów, jak i krytyką dotychczasowych badań antropologicznych nad "religiami prymitywnymi".
Autor ukazuje własny program badań nad religią, rezygnując z czynionych przez jego poprzedników uogólnień i redukcji. Najsilniej sprzeciwia się sprowadzaniu religii do fenomenu społecznego, w zamian ukazuje szczególnie znaczny aspekt jednostkowy w religijności Nuerów.
spertów, Kahn dokonał paradygmatycznej rewolucji w filologii i filozofii, w pełni redefiniując cele i metody badań nad metafizyką starożytną.