Tom 27. Kolekcji "Media początku XXI wieku" wydawanej we współpracy z Instytutem Dziennikarstwa Uniwersytetu Warszawskiego. "Jeżeli ktoś stawia sobie pytanie, jakie będą media w przyszłości, to w tej książce wyszuka sporo inspirujących myśli.
Rzecz naukowa, ale pomaga w zrozumieniu codzienności. Bardziej niż się wydaje." prof. Dr hab. Jacek Dąbała, Katolicki Uniwersytet Lubelski "Tytułowa »mediamorfoza« celowo przywołuje rozważania Karola Jakubowicza na temat transformacji środków komunikowania.
Wspólnym wątkiem prezentowanych w niej publikacji jest bowiem »substytucjonalny« rozmiar przemian mediów. Autorzy poszczególnych rozdziałów koncentrują się na tym, w jaki sposób nowe media i technologie cyfrowe zastępują media klasyczne.
Publikacja korzystnie odzwierciedla wielowymiarowość i wieloaspektowość zjawiska mediamorfozy i dostatek podejść badawczych do tematu. Czytelnik wynajduje w niej jednocześnie filozoficzną, humanistyczną analizę funkcji mediów z perspektywy epistemologii i metodologii nauk o zarządzaniu, jak i szczegółowe rozważania dotyczące przemian mocnych formatów i gatunków medialnych." dr hab.
Agnieszka Hess, Uniwersytet Jagielloński