Niniejszy tom porusza zagadnienia ważne zarówno z perspektywy teoretycznej, jak i poręcznej. Porządkuje wiedzę dotyczącą trudności w uczeniu się, ich różnicowania i charakterystyki a także systemu pomocy uczniom, którzy posiadają unikalne problemy edukacyjne. Wskazuje na unikalne trudności w uczeniu się pisania, jako ważny problem badawczy, dydaktyczny i diagnostyczny. Mieści również części aplikacyjne dotyczące pomysłów na pracę z osobami z dysleksją na lekcjach języków obcych oraz ważnego komponentu diagnostycznego - diagnozy funkcji poznawczych. Oddawana do rąk czytelnika książka obejmuje zatem obfite spektrum zagadnień, z których mogą skorzystać jednocześnie specjaliści: psychologowie, pedagodzy, logopedzi, metodycy nauczania języków obcych, językoznawcy a także rodzice.
Tytuł Trudności w czytaniu i pisaniu - rozważania teoretyczne i funkcjonalne Autor Izabela Pietras Język polski Wydawnictwo Difin ISBN 978-83-7930-138-6 Rok wydania 2012 liczba stron 161 Format pdf Spis treści
Wstęp
Część I
Trudności w uczeniu się – dyskusja wokół pojęć
Grażyna Krasowicz-Kupis, Emilia Pogoda
Trudności w uczeniu się w perspektywie psychologicznej
Marta Bogdanowicz
Dzieci ze niepowtarzalnymi trudnościami w uczeniu się w reformującej się szkole
Część II
Trudności w pisaniu
Izabela Pietras
Rozwój umiejętności pisania – przegląd badań
Elżbieta Awramiuk
Trudności w nauce czytania i pisania z perspektywy lingwistycznej
Bożena Rejnowska-Wawryn
Struktura i treść narracji w wypowiedziach pisemnych młodzieży z dysleksją
Część III
Zagadnienia użyteczne
Joanna Mazurkiewicz-Gronowska, Ewa Turczyn-Iskrzak
Profile rozwoju intelektualnego dzieci z trudnościami w uczeniu się… – z doświadczeń poradni psychologiczno-pedagogicznych
Mariola Jaworska
Nauka języka obcego jako czynnik stymulujący i upraszczający korygowanie zaburzeń związanych ze niepowtarzalnymi trudnościami w uczeniu się
Renata Rybarczyk
Uczeń z dysleksją rozwojową na lekcji języka niemieckiego