"Obsługa gości w obiekcie świadczącym usługi hotelarskie" jest podręcznikiem wydanym w dwóch częściach, przeznaczonym dla uczniów szkół kształcących w zawodach technik hotelarstwa, a także pracownik obsługi hotelowej.
Publikacja została przygotowana zgodnie z aktualną podstawą programową kształcenia w tym zawodzie, zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Edukacji Narodowej z dnia 15 lutego 2019 r. W sprawie ogólnych celów i zadań kształcenia w zawodach szkolnictwa branżowego, a także klasyfikacji zawodów szkolnictwa branżowego.
Niniejszy podręcznik uwzględnia efekty kształcenia i kryteria ich weryfikacji dla kwalifikacji HGT.03. Obsługa gości w obiekcie świadczącym usługi hotelarskie: - HGT.03.1. Bezpieczeństwo i higiena pracy - HGT.03.2.
Podstawy hotelarstwa - HGT.03.3. Utrzymywanie czystości i porządku w obiekcie świadczącym usługi hotelarskie - HGT.03.4. Przygotowywanie i podawanie śniadań - HGT.03.5. Organizowanie usług dodatkowych w obiekcie świadczącym usługi hotelarskie - HGT.03.7.
Kompetencje personalne i społeczne Podręcznik ma na celu podanie wiedzy i zdobycie poprzez ucznia umiejętności niezbędnych do obsługi gości w obiekcie świadczącym usługi hotelarskie. Treść merytoryczną podręcznika wzbogacają zdjęcia, rysunki i tabele, co umożliwia szybkie i produktywne przyswajanie materiału.
Wiedza teoretyczna została wsparta licznymi przykładami wskazując na najróżniejsze sposoby jej poręcznego użycia. Rekomendujemy tę publikację nie tylko uczniom szkół kształcących w zawodach technik hotelarstwa, a także pracownik obsługi hotelowej,dodatkowo osobom pracującym w przedsiębiorstwach hotelarskich.