Programowanie to dziś wyjątkowo ważna umiejętność. I wszystko wskazuje na to, że jego znaczenie będzie tylko rosło. Warto więc zawczasu pomyśleć o przyszłości swego dziecka i pomóc mu rozpocząć przygodę z programowaniem. Tym bardziej iż istnieje Scratch ― język kodowania, wokół którego skupia się liczna społeczność internetowa ― pozwalający kreować własne interaktywne historie, gry i animacje i dzielić się nimi z ludźmi na całym świecie. A iż Scratch powstał z myślą o młodych programistach, w wieku 8 – 16 lat, idealnie się sprawdza jako pierwszy język przyszłego informatyka.
Na rynku jest przystępnych niemało opracowań poświęconych obsłudze Scratcha. Tę książkę uwydatnia to,posiada niezbędne minimum tekstu, za to maksymalnie dużo grafik. Za ich pośrednictwem autor ukazuje podstawowe instrukcje języka i programy pomagające tworzyć najróżniejsze kształty. Młody czytelnik będzie w stanie każdy z tych programów przeanalizować, wprowadzić do Scratcha, wreszcie ― sprawdzić jego działanie. Wszystko po to, żeby samodzielnie tworzyć niebanalne efekty graficzne, animacje i gry.