Prezentowany komentarz stanowi uniwersalne źródło wiedzy na temat mechanizmów prawnych regulujących czas pracy kierowców. Mieści nie tylko wykładnię obowiązujących przepisów, lecz także dorobek judykatury oraz nauki prawa pracy z tej dziedziny. Autorzy uwzględnili zmiany wynikające z przyjętego na poziomie Unii Europejskiej tzw. Zestawu mobilności, który wszedł w życie 2.02.2022 r. Składają się nań:• rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2020/1054 z 15.07.2020 r. Zmieniające rozporządzenie (WE) nr 561/2006 w odniesieniu do nieznacznych wymogów dotyczących maksymalnego dziennego i tygodniowego czasu prowadzenia pojazdu, nieznacznych przerw i dziennego i tygodniowego okresu odpoczynku i zmieniające rozporządzenie (UE) nr 165/2014 w odniesieniu do określania położenia za pomocą tachografów,• dyrektywa Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2020/1057 z 15.07.2020 r. Ustanawiająca przepisy szczególne w odniesieniu do dyrektywy 96/71/WE i dyrektywy 2014/67/UE dotyczące delegowania kierowców w sektorze transportu drogowego, a także zmieniająca dyrektywę 2006/22/WE w odniesieniu do wymogów w zakresie egzekwowania przepisów i rozporządzenie (UE) nr 1024/2012.zestaw ten wpłynął wyjątkowo na rozszerzenie poziomu ochrony warunków pracy kierowców, zakładając jednorodne niepokaźne warunki obowiązujące w każdym państwie członkowskim UE. Publikacja jest dedykowana typowo dla prawników zajmujących się transportem drogowym oraz menedżerów transportu, funkcjonariuszy zajmujących się jego kontrolą i działaczy związkowych.