\n\nPublikacja jest próbą opracowania teoretycznych podstaw budowania firmy miasta ze szczególnym uwzględnieniem części formułowania jej tożsamości. Autorka wyjaśnia w niej poprawnieści dotyczące wyboru wyróżników tożsamości miejskiej wykorzystywanych przez samorządy w procesie zarządzania marką terytorialną i wskazuje sposoby usprawnienia i wprowadzania innowacji w tym zakresie funkcjonowania samorządów miast.\n\n Książka powinna zainteresować osoby zajmujące się teorią i praktyką budowania marek miast, gdyż pozwoli im: lepiej zrozumieć obecny etap rozwoju idei producenta, umożliwiający jej adaptację do zarządzania jednostkami terytorialnymi, w tym w szczególności gminami miejskimi, zapoznać się z teoretycznymi źródłami i inspiracjami brandingu miejsca, znaleźć parametry akcentujące koncepcję marki terytorialnej (w tym takie jej aspekty jak: tożsamość, wizerunek, pozycjonowanie), pozyskać wiedzę na temat modeli brandingu miasta opracowanych poprzez światowe autorytety z tej dziedziny.
Część empiryczna monografii skupia się na diagnozie poziomu zastosowania komponentów brandingu w zarządzaniu niewiele znaczącymi i średnimi miastami w Polsce. Obejmuje ona dodatkowo identyfikację składowych tożsamości miejskich (ich aspektów ergonomicznych i pozafunkcjonalnych) używanych w procesie budowania pożądanego wizerunku miast.
\n\n\n\nAdresaci: Opracowanie jest przeznaczone dla gospodarzy miast, pracowników samorządowych, radnych miejskich i działaczy lokalnych. Publikacja powinna także zainteresować osoby prowadzące badania naukowe w zakresie marketingu i brandingu terytorialnego, jak ponadto studentów kierunków związanych z zarządzaniem publicznym.
\n\n\n\n "Książka jest rzetelną pracą naukową, zarówno z teoretycznego, jak i ergonomicznego punktu widzenia. (...) Nawiązuje ona do problematyki szeroko rozumianego "marketingu terytorialnego".
Problematyka ta ceniona od wielu lat w wielu krajach jest ważnym i potężnie eksploatowanym obszarem badań i dociekań naukowych. Także w Polsce coraz bardziej przykuwa uwagę. Jest przedmiotem badań w rozmaitych obszarach, w tym m.in.
zarządzania i marketingu". \nprof. Zw. Dr hab. Lechosław Garbarski \nAkademia Leona Koźmińskiego \n\n\n\n "Książka, oprócz nieszablonowej i niezmiernie ważnej i aktualnej treści, uwydatnia się swym szczególnym charakterem.
Jest ona bowiem gruntownym studium wiedzy, a także międzynarodowego dorobku piśmienniczego dotyczących koncepcji brandingu terytorialnego (place branding). To wręcz encyklopedyczny przegląd głównych problemów teoretycznych, metodycznych i wdrożeniowych związanych z kreowaniem "marek miejsc", zawierający omówienie specyficznych kwestii terminologicznych, propozycji strukturalnych i modelowych dotyczących marek miast, a zaprezentowanych przez światowe autorytety w tej dziedzinie na łamach czołowych czasopism angielskojęzycznych".
\nprof. Zw. Dr hab. Andrzej Szromnik \nUniwersytet Ekonomiczny w Krakowie