Przedmiotem rozważań autorki jest sposób wykorzystania środowiska Internetu, w tym niezwykle Web 2.0, w działalności polskich instytucji książki. Głównym celem przeprowadzonych badań było określenie zakresu i form zastosowania mediów społecznościowych w działalności usługowej, informacyjnej, promocyjnej i handlowej instytucji książki w Polsce, z naciskiem na pokazanie różnic w sposobie ich zastosowania poprzez podmioty komercyjne i niekomercyjne.
Magdalena Wójcik zrealizowała cele badawcze sformułowane we wstępie swojej publikacji. W badaniach posłużyła się dobrze przypasowanym do przedmiotu badań paradygmatem badawczym, poprawnie wykorzystała używane w nim metody i narzędzia, dzięki temu pokazała spójny obraz użycia Internetu w instytucjach książki.
Wyniki i wnioski z badań są przejrzyście i logicznie zaprezentowane i niejednokrotnie umieszczone w kontekście sytuacji na świecie w tym zakresie. Z recenzji dr hab. Ewy Gtowackiej, prof. UMK