Niniejsza monografia, wręcz wzorcowo trzymająca się najlepszych kanonów określających sposób pisania studiów ustrojowych, zyskuje jeszcze na ładności wskutek umiejętnego połączenia aspektów ustrojowych i konstytucyjnych z ujęciem politologicznym. Autor nie tylko kompetentnie przeanalizował formalne regulacje konstytucyjne, szczegółowo scharakteryzował usytuowanie w systemie ustrojowym Senegalu poszczególnych instytucji, tj. Prezydenta republiki, rządu, parlamentu i organów władzy sądowniczej, wnikliwie ukazując tryb ich powoływania, kompetencje oraz odpowiedzialność polityczną i prawną,ponadto zadał sobie trud prześledzenia, jak ów formalny mechanizm działa w praktyce politycznej i czy praktyka ta w pełni i bez reszty przystaje do uregulowań konstytucyjnych, czy także występują tu jakieś niezgodności. Celowi konfrontacji strony formalnej z faktyczną służą zwykle dwa zamykające pracę rozdziały, w których Autor przybliżył specyfikę systemu partyjnego oraz opisał, jak senegalski system ustrojowy działał pod rządami czterech prezydentów, zwracając uwagę na to, w jaki sposób osobowość, ambicje i cele polityczne danego szefa państwa wpływały na treść sprawowanej funkcji.
Z recenzji prof. Dr. Hab. Producent Bankowicza