\n\nAutorka omawia 10 powszechnie stosowanych form rozwoju kompetencji pracowników takich jak: tutoring, mentoring, coaching, szkolenie, warsztat, trening, konferencja, kongres, seminarium, studia podyplomowe.
Wskazuje, jak zbratać solidne działania do potrzeb danych odbiorców.\n \n W książce opisano także kluczowe modele oceny form rozwoju kompetencji pracowników, którymi są: czteropoziomowy model Kirkpatricka, model Hamblina, pięciopoziomowy model (ROI) Phillipsa, zmieniony ROI, metoda implementacji arkusza inwestycji i korzyści, model krytycznych poziomów Guskey’a, model Holtona, model oceny wyników O’Connora (RA), model Kaufmanna i Kellera, model Brinkerhoffa, model IPO, model C-I-P-O, czteropoziomowy model ewaluacji Warra (CIRO), czteropoziomowy model Stufflebeama (CIPP), model Passmore’a i Velez (SOAP-M model), model Ramseya (GAP model), model Fiester i Morrisa.
\n \n niebanalnym uzupełnieniem jest przegląd badań dotyczących problematyki modeli oceny form rozwoju kompetencji i zaprezentowanie przez autorkę jej prekursorskiej metody pomiaru i oceny sprawności działań rozwojowych pracowników.
\n \n Publikacja jest przeznaczona dla pracowników działów kadr i zasobów ludzkich, menedżerów i przedsiębiorców. Zainteresuje także pracowników naukowych zarządzania, psychologii i socjologii oraz studentów tych kierunków.
\n \n „Zagadnienie rozwoju kompetencji personelu, stosowania różnych metod rozwojowych, a także pomiaru wydajności działań podejmowanych w analizowanym obszarze, wpisuje się w aktualne trendy w zarządzaniu organizacjami.
akcentuje się przy tym potrzebę podejmowania aktywności, które przyniosą w długiej perspektywie korzyści równocześnie pracownikom, jak i pracodawcom". \n dr hab. Katarzyna Piwowar-Sulej, prof. Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu.