\n\nW książce omówiono widoczne w praktyce i dyskusyjne w nauce kluczowe zagadnienia dotyczące prawa reklamy, w tym m.in.:\n• zwalczanie nieuczciwej reklamy (widoczność wprowadzenia w błąd, wykorzystanie znaku towarowego konkurenta w reklamie porównawczej, reklama wywołująca lęk, reklama ukryta, greenwashing);\n• reklama a świeże technologie i ochrona danych osobowych (reklama online a informacje osobowe, reklama a oprogramowanie komputerowe, technologia mieszanej rzeczywistości w reklamie);\n• reklama a ochrona własności intelektualnej (reklama naśladowcza, body image advertising);\n• reklama wybranych towarów i usług (reklama podgrzewanych wyrobów tytoniowych, reklama żywności dla dzieci, reklama suplementów diety, reklama leków biologicznych);\n• dochodzenie roszczeń (funkcjonalne aspekty nowoczesnania sądowego, ochrona zbiorowych interesów konsumentów, reklamowa samoregulacja);\n• problemy interdyscyplinarne (psychologia a model konsumenta, psychologiczna perspektywa reklamy zawodów prawniczych, nadużycie pozycji dominującej na rynkach reklamy internetowej, przezroczystość w reklamie politycznej).
\n\nPublikacja jest przeznaczona dla prawników praktyków zajmujących się prawem reklamy, ochroną konsumentów i konkurentów oraz dla przedsiębiorców, reklamodawców i twórców reklamy. Tematyka przedstawiona w publikacji zainteresuje dodatkowo przedstawicieli nauki oraz studentów prawa, administracji, marketingu, psychologii, socjologii i dziennikarstwa.\n\n„Nie ulega kwestii, iż jest to opracowanie aktualne, niezwykle konieczne równocześnie praktykom, jak i osobom naukowo zajmującym się szeroko rozumianymi zagadnieniami reklamy.
Można kolokwialnie rzec, że «każdy znajdzie tu coś dla siebie», niezależnie od tego, czy zajmuje się reklamą w sferze administracyjnej, gospodarczej, handlowej, cywilistycznej, medycznej czy proceduralnej".\nDr hab.
Monika Jagielska, prof. UŚ