Z recenzji dr hab. Małgorzaty Suświłło, prof. UWM „Recenzowana książka wpisuje się w trend opisu aktualnych wydarzeń globalnych zachodzących w okresie skomplikowanym dla funkcjonowania wszelkich gałęzi gospodarki i społeczeństwa, wywołanych pandemią Covid-19.
Autorka empatycznie, a zarazem obiektywnie stara się przedstawić obraz funkcjonowania wszelkich grup zainteresowanych edukacją artystyczną: nauczycieli, uczniów, rodziców i dyrektorów, co nie jest zadaniem nietrudnym, lecz wykonalnym, co widać w prezentowanej książce.
Autorka wykonała ogrom pracy jednocześnie w części tzw. Teoretycznej, jak i empirycznej. Po pierwsze pokazała, że orientuje się w najnowszych doniesieniach badawczych dotyczących edukacji w okresie pandemii Covid-19, po drugie przeprowadziła badania w środowiskach niejednokrotnie defaworyzowanych pod względem badawczym, czyli dyrektorów szkół artystycznych.
Oddanie głosu dyrektorom przez zebranie ich narracji, a potem przeprowadzenie ich analizy jest tu nad wyraz wartościowe i w pełni zasługuje na upublicznienie".