We współczesnej gospodarce kryzys nie jest stanem wyjątkowym,nierozłącznym elementem rozwoju każdej organizacji. Część zarówno teoretyków, jak i praktyków biznesu uważa,obecnie żyjemy w czasach permanentnego kryzysu, poprzez co umiejętność zarządzania organizacją w kryzysie stała się kluczową kompetencją menedżera.
niezwykle nieraz kryzys rozumiany jest jako sytuacja zagrażająca gospodarce, organizacjom, a także jednostkom. Można jednak spojrzeć na niego także jak na szansę rozwojową oraz początek kolejnych sukcesów organizacji.
W historii gospodarczej świata, a także Polski z łatwością można znaleźć dużo opowieści o dużych sukcesach, ale też pięknych porażkach w walce z kryzysem. Wystarczy spojrzeć na listę największych firm w przeszłości - część z nich dziś już nie istnieje albo nie odgrywa stanowczej roli w biznesie.
Niegdysiejsi liderzy zostali pokonani przez organizacje, które w starciu z kryzysem dokonały radykalnych zmian, przezwyciężyły go i dziś znajdują się na etapie dynamicznego rozwoju. Książka jest skierowana zarówno do pracowników naukowych uczelni wyższych, jak i do studentów, doktorantów, słuchaczy studiów podyplomowych, a także praktyków biznesu.
Dla naukowców może stać się inspiracją do prowadzenia dalszych badań oraz zajęć dydaktycznych. Adepci nauki zarządzania, a także praktycy biznesu znajdą w niej niebanalne przypadki, które pozwolą im lepiej zrozumieć zjawisko kryzysu, i wskazówki dotyczące tego, jak sobie z nim radzić oraz jakich błędów należy unikać.